Homepage vakantie

Turkije

20 tot en met 28 september 2007

Dag 0
Donderdag 20 september
Vandaag pak ik de laatste beetjes in, wat best lastig is. Wat neem ik allemaal mee voor de meisjes? Voor onszelf heb ik in de loop der jaren een hele goede checklist ontwikkeld waardoor we eigenlijk nooit wat vergeten. Na lang wikken en wegen, na checken en dubbel checken ben ik tevreden. Nog even afscheid nemen van de opa's en oma's en dan zijn we klaar voor vertrek. Rond acht uur 's avonds vertrekken we naar schiphol. Ons vliegtuig zal volgens de planning om 00:10 vertrekken.

Dag 1
vrijdag 21 september
Na een lange rij bij de incheckbalie, een niet meewerkende grondstewardes en gelukkig geen rij bij de paspoortcontroles, zijn we eindelijk in het Tax-free winkelgedeelte van Schiphol aangekomen. Dit keer hebben we echter hele andere prioriteiten: Tessel heeft honger en ook Linde willen we niet met een lege maag mee het vliegtuig in nemen. In het vliegtuig blijkt dat we met z'n vijven op één rij zitten en dat mag niet omdat er maar vier zuurstofmaskers per rij aanwezig zijn....wat vervelend...onze medepassagier moet ergens anders plaatsnemen en wij hebben een extra stoel waarop de meisjes kunnen zitten, liggen en hangen. Zij wel, wij zitten opgefrommeld, ongeveer met onze benen in onze nek. Die extra stoel waarderen we dan ook oprecht. Rond 5 uur in de morgen komen we aan (uurtje tijdsverschil) op het vliegveld in Antalya waar weer overal lange rijen staan en omdat we naast de bagage ook op een kinderwagen moeten wachten zijn we ongeveer als laatste. Tot onze grote opluchting is de rij bij ons KRAS loket de kortste, of liever gezegd, er was geen rij. We werden vriendelijk naar onze transferbus verwezen, die ook nog eens een privé-bus bleek. Perfect, al had de chauffeur al bijna net zoveel slaap als wij, dus onze opluchting was dubbel groot toen we bij het hotel aankwamen. Onze kamer was nog niet klaar  natuurlijk niet het was ook wel erg vroeg, maar we mochten zolang een andere kamer gebruiken. Dit klonk ons aantrekkelijker in de oren dan slapen op een strandstoel. Rond 11 uur waren we helemaal klaar om van onze vakantiebestemming te gaan genieten. Het Resort bleek erg omvangrijk en na een korte zoektocht hadden we een plek gevonden om even iets te eten. Na het eten zijn we van kamer verhuisd en hebben we een heerlijk plekje bij het zwembad opgezocht. Drankje drinken, boekje lezen... zo hadden we onze all-inclusive ook bedacht...maar hier is zoveel meer te doen. Tegen de lunchtijd hebben we natuurlijk nog geen honger, het ontbijt was zo laat. Wel gaan we even nieuwsgierig rondneuzen bij het buffet. Een paar zoete turkse versnaperingen daarvoor hebben we nog wel een plekje. 's Middags even zwemmen, om de beurt, de meisjes laten we lekker even spelen, die mogen later het water nog wel eens uit gaan testen. Voor deze avond een diner vast laten leggen in het Russische a la carte restaurant. Het restaurant is erg rustig, iedereen lijkt het buffet te preferenen, morgen maar eens testen. Een rustig restaurant heeft overigens ook wel iets met twee babies (en dus huil gevaar). Na het eten hebben we nog een coctailtje gedronken in de Xanadu bar en daarna vroeg naar bed, de vorige nacht was tenslotte niet echt lang.

Dag 2
Zaterdag 22 september
Om 11 uur in de ochtend schrikken we wakker, twaalf uur achter elkaar geslapen, heerlijk maar ook ongelofelijk. De meiden slapen nooit langer dan een uurtje of 8 à 9. Gelukkig, ze doen het nog! Na eerst de dames eten te hebben gegeven gaan we opzoek naar een onbijtje. Nu hebben we vrij snel de officiele 'late breakfast' locatie gevonden. Het ontbijt is goed, maar niet erg uitgebreid, morgen maar eens proberen wel op tijd te zijn voor het reguliere ontbijt. Na het ontbijt gaan we weer naar ons heerlijke terras bij de zogenaamde 'secret pool'. Bij dit zwembad wordt er geen muziek gedraaid en er zijn verschillende plekjes in de schduw. Dit blijkt de favoriete plek voor meer nederlanders en belgen. De andere nationaliteiten lijken meer voorkeur te hebben voor felle zon en harde muziek. Prima, meer rust voor ons. Deze avond proberen we het buffet voor het eerst en het overtreft al onze verwachtingen, er is erg veel keus en alles is heerlijk, we zijn erg benieuwd naar de keus morgen. We kunnen ons bijna niet voorstellen dat er dan veel andere dingen kunnen zijn. Deze avond staat de musical "Mama Mia" op het programma, in het heuse amfi-theater dat in dit Resort aanwezig is. We gaan een beetje op tijd, zo zijn we verzekerd van een plaatsje op de eerste rij, niet om dat we bang zijn anders iets te missen, maar om makkelijker weg te kunnen als de meisjes gaan huilen. Na twee liedjes begint Linde te huilen, eerst maar eens proberen of ze op schoot wilt. Tot ons grote vermaak vindt ze het geweldig, ze geniet overduidelijk van de vele bewegingen, het felle licht en de harde muziek. Ook Tessel, die enkele liedjes later wakker wordt, geniet van de show. Dit gaan we vaker doen deze vakantie dat staat vast. Na de show gaan we nog even naar de live muziek luisteren en kijken in de Xanadu bar onder het genot van weer een andere coctail (we proberen gewoon de hele kaart gedurende deze vakantie) en er is weer een dag voorbij.

Dag 3
Zondag 23 september
Weer worden we later wakker dan gepland, maar we zijn gelukkig nog wel op tijd voor het reguliere ontbijt. Al moeten we wel rekening houden met erstige vertragingen, vanwege de grote belangstelling voor de meiden. Iedereen wil graag in de wagen kijken en een praatje maken. Voor deze vakantie heb ik speciaal vier rompertjes laten bedrukken met in het Turks: Mijn naam is Tessel, Mijn naam is Linde, Schattige baby en Lieve baby. De reacties op deze rompertjes zijn ook erg enthousiast. Ik had ook niet anders verwacht, want ze waren ook erg leuk geworden. Na het ontbijt maken we een wandeling naar het strand, hier waren we nog niet eerder aan toe gekomen. Het strand is mooi, maar moeilijk begaanbaar met de kinderwagen als je van het pad af zou gaan. Omdat we zelf niet echt van de felle zon houden en ook de meisjes goed willen beschermen zoeken we weer de beschutting op van de schaduw bij de secret pool. Hier gaan wij even een wat drinken en een boekje lezen en de meiden gaan heerlijk spelen en kletsen op het speelkleed. Daarna is het al weer tijd om te gaan lunchen. Alles ziet er weer overheerlijk uit, maar vooral de toetjes zijn weer onweerstaanbaar. Vanmiddag is het tijd om de meisjes mee het zwembad in te nemen. Dit is toch wel een hele onderneming, zwembroekjes, zwemband, omslagdoek voor na het zwemmen en een zachte doek om ze af te drogen. En dat alles voor een paar minuutjes in het koele water. Eerst mag Tessel,  het is even wennen voor haar. In het begin moet zen een klein beetje huilen, maar daarna wordt het toch leuk. Rob maakt foto's. Na een paar minuten gaan we uit het zwembad en kleden haar weer aan. Nu is Linde aan de beurt......de wijde omtrek heeft medelijden.....zo hard huilt ze. Tot ze na een minuutje in de gaten krijgt dat het eigenlijk best leuk is. Ook bij Linde kunnen er wat lachjes af voor fotograaf papa. Na het zwembad ritueel van de meiden hebben we zelf nog even gezwommen en daarna was het al weer flesjes tijd, tijd om om te kleden in ons avond tenue (lange mouwen) en even de balans opmaken of we morgen weer naar het buffet restaurant willen of dat we weereens voor een à la carte willen gaan. Het eten blijkt weer voortreffelijk. Morgen weer, we zijn veel te nieuwsgierig wat ze dan weer voor ons verzinnen. Alles is verschillend, maar allemaal super lekker.  Helaas was het gezellige tafeltje dat we gisteren hadden al bezet en restte er alleen maar ongezellige tafeltjes, tenzij...nee dat is overdreven...of niet...het zijn er maar acht...ja we doen het: met de kinderwagen gaan we acht treden naar boven hier bevindt zich een bijna leeg, maar wel heel sfeervol terras. Vanavond is er geen musical en ook geen live muziek, we raken verwend, dan maar een coctailtje onder het genot van niet live muziek.

Dag 4
maandag 24 september
De dagen vliegen dat hebben we inmiddels wel in de gaten. Het lijkt ons verstandig om maar eens wat dingen te gaan plannen voordat we straks terug blikken op een vakantie waarin we niet alles gedaan hebben wat we hadden willen en kunnen doen. Ik twijfel of ik gebruik wil maken van het Spa wellness centrum dat het Resort rijk is. Helaas is dit niet all inclusive. We melden ons aan voor de rondleiding in de Spa en we worden meegenomen naar een andere, veel luxere, wereld. Ik denk dat ik spijt krijg als ik hier geen gebruik van de faciliteiten zou maken. Ja ik doe het ik ga kijken welke behandeling ik wil en ik ga hier zeker deze vakantie nog terug. Nu gaan we het winkelcentrum van het hotel eens bekijken,  het zal bij kijken blijven, want als ik hier iets koop kan ik de komende twee jaar niet meer op vakantie: dure merk tassen (de echte), dure jassen (meer dan een maandsalaris) en zelfs een pareo kostte 135 Eur. Eigenlijk had ik wel een pareo willen kopen voor aan het zwembad, maar wat mij betreft stond de komma nu toch echt verkeerd. Van al het eten kun je natuurlijk kilo's aankomen, maar dat willen we graag voorkomen, dus ga ik deze middag even fitnissen, Rob gaat met de meisjes aan het zwembad zitten. Na het sporten is het al weer tijd voor de lunch, waarbij ik nu met al dat sporten vast wel een extra toetje kan nemen. Na de lunch gaan we even flipperen in de game ruimte. Help we komen echt tijd tekort. Hoe doen anderen dat? Strakjes nog even zwemmen, boekje lezen en het is al weer tijd voor het avond programma wat vanavond weer bestaat uit het buffet en een musical. Het buffet is echt niet te over treffen, we hebben besloten de à la carte restaurants te laten voor wat ze zijn. Vanavond is er weer een optreden, deze keer heet hij en bestaat hij uit: "Highligts". Liedjes uit 8 verschillende musicals worden vertoond met steeds wisselende en erg mooie costuums en decors. Linde geniet van de laatste twee liedjes en Tessel slaapt nog als we op ons terras arriveren. Hier hebben we wederom live muziek. Om Tessel toch nog even mee te nemen in de sfeer ga ik een beetje dichterbij staan met haar. De zangeres herkent haar nog van eerder vandaag, toen was zo ook al helemaal enthousiast over onze "twin" en ze vraagt me, (ja heus ze stopt midden in haar liedje), "where is the other one" en ik vertel een beetje opgelaten (er zitten tenslotte een heleboel mensen op het terras en is sta nu met Tessel wel erg in de belangstelling) dat haar zusje verder naar achteren bij papa ook op het terras zit. Na een heleboel :"O, she is soo cute" "I am confused, she is soo cute" gaat ze weer zingen. En wij gaan opgelaten, maar opgelucht weer zitten. Tijd voor een volgende coctail en dan is er weer een dag voorbij.

Dag 5
Dinsdag 25 september
Op vakantie gaan in Turkije en dan helemaal geen Turkije zien dat voelt toch niet helemaal goed. Tijd om een uitstapje buiten het Resort te maken. We gaan met de taxi naar Belek. De
wandelwagen kan makkelijk achterin, ik denk omdat de taxi's hier rekening houden met een golfend publiek  want er zijn hier in de  buurt nog al wat banen. Belek valt een beetje tegen, een soort turks Valkenburg, we voelen ons hier niet echt in ons element en we nemen snel de taxi weer terug. Tot onze grote verrassing vallen we voor wat betreft de lunch nu midden in de Barbeque die gehouden wordt in het "birds paradise". Dit is een picknick-park midden in een bosrijk stukje resort. Alles smaakt ons weer veel te lekker. Na het eten ga ik een stukje wandelen met de meiden, zodat Rob even kan lezen en we de andere gasten niet te veel tot last zijn, want vanmiddag zijn ze een beetje huilerig. Gelukkig slapen ze na een rondje resort, zodat ik ook nog een paar bladzijde kan lezen. Buiten het wederom heerlijke buffet, ik weet het ik val in herhaling, is het avond programma een beetje kaal, maar dat geeft niet dan kunnen we een keer echt op tijd naar bed.

Dag 6
Woensdag 26 september
Vandaag is het mijn dag, nog meer dan alle andere dagen, want ik had al niet te klagen. Maar vandaag ga ik me laten verwennen in de Spa. Ik heb gekozen voor een rozen-scrub-behandeling en een hot-stone-massage. Van te voren ga ik even in de sauna, het turkse stoombad en het verwarmde zwembad. In het verwarmde zwembad ontdek ik allerlei "attracties" zo is er een bubbelbad, een massagestraal, een jetstream, een stroomversnelling en een buitenbad. Helaas had ik voor dit vermaak voorafgaand aan de behandelingen maar een uurtje ingepland, tenslotte ben je met z'n vieren op vakantie en wil je niet te lang apart doorbrengen, maar een half uurtje meer was toch wel leuk geweest. De behandelingen zijn erg goed en ik kom helemaal naar rozen geurend weer bij Rob en de meiden aan in de secret pool bar. Het weer is net als alle andere dagen perfect, bijna 30°, zonnig en bijna
windstil. We maken weer een korte wandeling over het park. We proberen rondom het andere zwembad te lopen, maar dat gaat echt niet met de kinderwagen en we nemen een drankje in de irisch pub, daar waren we tenslotte nog niet geweest en die heeft ook weer haar eigen kwaliteiten. Zo heb ik hier de lekkerste coctail tot nu toe op en Rob heel toepasselijk een irisch koffie.  We kijken weer uit naar het buffet en we worden wederom niet teleurgesteld. Vanavond is er weer een leuke musical, namelijk de "Lion King". Deze was echt geweldig, alleen al om de kostuums. Na afloop konden alle kinderen nog met de actuers op de foto, dus ook wij zijn het podium op gegaan en hebben enkele foto's gemaakt.

Dag 7
Donderdag 27 september
Morgen vertrekken we al weer uit dit mooie verblijf. Vandaag moeten we echt nog een paar dingen niet vergeten te doen. Zo hebben we nog bijna geen foto's gemaakt van het Resort, wat toch erg fotogeniek is. Ook wil ik even
het park van bovenaf bekijken, dit kan in de toren bij de glijbanen. Ook hebben we de meisjes een paar dagen geleden beloofd dat ze nog een keertje mochten gaan zwemmen. Er is nog een mooi terras waar we zeker nog even op willen zitten en in de gameroom hebben we nog geen zwevende schijven gespeeld. Ook wil ik graag nog foto' s maken van het toetjes buffet en niet te vergeten even ontspannen. Druk , druk, rustig dus. Na het inmiddels bekende, maar wel steeds vernieuwende diner en een drankje aan het zwembad nemen we in gedachten afscheid van alles wat we -voor de laaste keer- zien. Vanavond is er een schuimdisco vanaf 16 jaar, omdat ik erg moe ben en er toch iemand bij de meiden moet blijven is de keuze snel gemaakt. Rob gaat een kijkje nemen en ik ga de koffer inpakken en naar bed. De schuimdisco blijkt een mooie afsluiting, Rob is erg blij dat hij een kijkje is gaan nemen.

Dag 8
Vrijdag 28 september
Aan alle mooie dingen komt een einde, zo ook aan deze geweldige vakantie. Voor sommige mensen is de vakantie pas afgelopen als ze thuis de voordeur open doen. Maar bij ons was de vakantie duidelijk afgelopen bij de gedachte aan de terugreis. Deze keer hadden we in het vliegtuig minder geluk. Twee stoelen met z'n vieren. We weten dat we geen recht hebben op meer, maar we vonden het toch moeilijk te verkroppen dat er op de eerste rij twee mensen drie stoelen hadden en heel veel beenruimte, terwijl wij ongeveer moesten jongleren met baby's, omdat wij niet eens op een rij zaten en dus lastig elkaar een handje konden helpen en dan met je benen in je nek, vier uur lang met een baby op schoot. (omdat ons leven ons liever is dan wat extra beenruimte hebben we maar niet gevraagd of we konden ruilen, de heren op de eerst rij zagen er gevaarlijk uit en gedroegen zich erg associaal) Mijn enige troost, wat een hele schrale was, was dat niet alleen wij last hadden van de baby's die toch wel een beetje huilerig werden omdat ze geen slaap konden vatten bij ons op schoot. Maar ach wat is nu vier uur op zo'n mooie vakantie...het was het dubbel en dwars waard. Wat ons betreft is het Xanadu een herhaling waard,

Binnenkort zal de rest van de foto's te zien zijn in het digitale foto-album.

Ik hoop dat je dit verhaal met plezier hebt gelezen en ik zou het leuk vinden om je reactie terug te kunnen lezen in mijn gastenboek.